W tym roku mottem przewodnim było hasło : “Jesteśmy różni - jesteśmy razem.”

Na holach naszej szkoły pojawiły się gazetki informujące o specyficznych trudnościach jakie towarzyszą uczniom dyslektycznym.

Najmłodsze klasy w naszej szkole przez cały tydzień miały urozmaicane lekcje dzięki “paluszkowym wierszykom”. Takie ćwiczenie jest świetne na rozwijanie koncentracji, która jest niezwykle potrzebna do dalszego rozwoju uczniów. Dodatkowo klasy pierwsze na zajęciach sensoryczno-plastycznych wykonywały swoje inicjały przy użyciu farby i własnych palców. Klasy drugie wykonywały ortograficzne plakaty przy użyciu produktów z recyklingu. Plakaty te ozdabiały jeden z holów naszej szkoły. Klasy trzecie zmagały się w konkursie “Mistrz Głoskowania”, gdzie uczniowie stawiali czoła bardzo trudnym wyrazom do prze głoskowania.

W myśl szerzonej zasady szkoła uczy i bawi, każda z klas IV-VIII miała do wykonania atrakcyjne zajęcia dotyczące równości uczniów podczas godzin wychowawczych. Na przerwach natomista uczniowie wraz ze swoimi młodszymi kolegami mogli wytańczyć się w świetlicy szkolnej podczas muzycznej przerwy.

Aby przybliżyć rodzicom tematykę dysleksji w naszej szkole została przeprowadzona prelekcja, gdzie Pani Honorata Klass przybliżała sylwetkę osoby dyslektycznej oraz pokazywała możliwości pracy w domu rodzica z dzieckiem dyslektycznym.

W ten sposób dotarliśmy do całej społeczności szkolnej i uświadomiliśmy wszystkich, iż uczeń z dysleksją może i ma jakieś ograniczenia ale może być wzorowym uczniem i potrafi odnieść sukces.